Технопатија

pil1

Слика лево је у ствари насловна страна септембарског броја PIL (Partners in Learning),  е-часописа за наставнике информатике. Часопис је бесплатан, а издавач је Microsoft.

BTW,  PIL представља одличан извор информација, а нарочито је погодан за наше студенте на смеру Техника и информатика, за теме везане за Методику, Практичан рад, али и различите аспекте информатике уопште.

Ипак, овај чланак није посвећен часопису, већ управо његовој насловној страни. Не знам како бисте ви описали ову девојчицу која седи испред лап-топа? Као ученика модерне школе? Као ђака-киборга? Као будућег информатичког генија? Као новог поданика електронске ере друштва знања?

Не знам ни сам које бих све епитете употребио, али сам сигуран у једно: на слици није срећно дете! И та девојчица, коју су сликали за часопис PIL, јесте управо одличан представник данашње популације ученика, тинејџера и оних млађих, особа сраслих уз рачунар, усмерених на дигиталну забаву, учење, информисање итд. Сложено садејство глобализације, ширења технологија и транзиције земље, довело је до рапидног смањења „здравих“ садржаја и безусловно дигитализовање забаве, спорта, учења, дружења… свега. Нуспојава свега наведеног су и тзв. buzzword-и, нове кованице настале под утицајима технократског друштва, како би се појаве истог што аутентичније описале: blog, web 2.0, e-learning, e-society, e-zine, e-something…

Елем, далеко од тога да заговарам избацивање Информатике из школа – игром случаја је управо насловница часописа PIL била ПОВОД да пишем о ономе што је захватило друштво у последњих пар година и што прети да трајно поремети друштвене односе. Управо нараштаји дигиталних урођеника (digital natives), су критична популација која обликује будућност (е-)друштва…

Решење је лако наћи на папиру – ево и кратких (и наизглед лаких) савета:

  • Родитељи, проводите мало више времена са децом: читајте, цртајте, играјте фудбал/кошарку/бадмингтон…
  • Усмерите децу да рачунар мало више користе као средство за учење, а мање за видео-игре. (Успут видео-игре имају јасне ознаке за који су узраст!)
  • Између информатичке секције и секције плеса или тренинга (спорт), гласам за ово друго.

Не треба се много бринути да ће мали е-пионири изгубити корак са технологијом: сазрели у ширем животном контексту лако ће одабрати коју технологију ће и како користити.

Једно мишљење на “Технопатија

  1. Prvenstveno zelim da pohvalim vas blog. Obuhvatili ste veliki broj interesantnih tema i kada ste se izjasnjavali da li ste za ili protiv nekog software-a, davali ste podrobne dokaze za to sto tvrdite. Da je srece da citamo vise ovakvih blogova! 🙂 Medjutim, sto se ove teme tice, smatram da ste mogli da pisete i o nacinu na koji internet moze pozitivno da utice na mlade. Mozda je devojcica zelela da sto pre uradi svoj domaci zadatak, pa je, umesto da ode u biblioteku i provede sate u prepisivanju knjiga starih preko 100 godina, resila da potrazi najsvezije informacije na internetu? Mozda je u sirokom spektru informacija naisla na nesto sto bi je posebno zanimalo, pa resila da sazna nesto vise o tome? Ili je, jednostavno, zelela da odgleda omiljeni crtani film pa o tome prica sa drugaricama… Daleko od toga da bi trebalo sate da provodi za racunarom, slazem se sa vama u vezi sa usmeravanjem mladih ka sportu i druzenju, ali se mozda koriscenjem interneta u velikoj meri dobija na vremenu, i da – mislim da se ipak radi o srecnom detetu!
    By the way, kada smo vec kod casopisa, mozda bi vas ovo zanimalo:
    http://pc.sux.org/indexSK.html
    Jos jednom, odlican blog!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *