CloseCry i FarCry

Игра речи коју треба објашњавати помало губи свој смисао, али ево, ову из наслова ћу ипак морати да појасним 😉 FarCry je; наиме, наслов FPS игре, а овде ћу мало писати о другом делу, издатом под плаштом великог Ubisoft-a. Дослован превод „удаљени плач“ и нема неку поенту. У ствари, први део је поставио стандарде у FPS жанру, дајући по први пут играчу могућност да се неспутано шеће великим отвореним простором, за разлику од дотадашњих махом линеарних мисија у затвореном простору. Други део је фактички потпуно нова игра, а издавач је очигледно хтео да асоцирањем уз први део привуче што више поклоника…

фц

Елем, игра заузима око 3,6 GB, па треба имати мало више стрпљења за download. Инсталација је прилично straightforward, а увод игре прилично досадан. Касније постаје пуно занимљивије. У најкраћем: циљ је елиминисати злог Шакала, лика који продаје оружје двема зараћеним фракцијама неимановане афричке земље. Да би главни лик уопште напредовао кроз игру, извршава разноразне (махом убилачке) мисије за сукобљене стране. Постоје и side-missions, које се извршавају ради откључавања оружја и/или добијања разних бенефита – нпр. помоћи пријатеља (buddies) или опремања тзв. „сигурне куће“ разним потрепштинама.

Оружја која се освајају од непријатеља су врло непоуздана, што је и додатни мотив за тражењем зараде. Једина важећа валута је – дијамант. Осим нових оружја, могуће је купити додатке за исте, те различте „приручнике“, који доносе виши квалитет шуњања, бржу поправку возила и сл.

Возила се своде на аутомобиле разних врста и моторне чамце. У више наврата се појављује и змај (параглајдер – без мотора:)), али је врло неугодан за управљање.

Мислио сам да је иницијална мапа главна и једина, што не би било чудно, с обзиром на величину. Али, не лези враже, отвара се, око половине игре, нова мапа! Нови објекти, нове мисије, наравно – знатно теже. Није уопште једноставно определити се за одговарајуће оружје – пуно тога је у понуди, а можете понети само три (не рачунајући верну мачету;)). Као прави избор испоставила се good-old USAS 12. Препорука – али ваља извршити већи број мисија за трговце оружјем да би исту откључали…

A значење Close Cry је, пак, дословно 🙂 Блиски плач

Једно мишљење на “CloseCry i FarCry

  1. Imao sam prilike da probam ovu igru kod druga, ali je nisam lično igrao zbog tada – slabe konfiguracije. Prvi utisak je bio da je previše mračna (mislim na boje i okruženje).

    Nekako mi je taj safari delovao previše isprano što se boja tiče. Ako se pogleda malo animal planet vidi se da ipak postoji više boja 😀 To se posebno ističe u dubinama džungle gde kao da i nema svetla i sve je nekako sivkasto. FarCry koji je smešten u prirodnom okruženju, po meni, ima dosta manje boja u odnosu na Fallout 3 koji je smešten u post-apokaliptičnom okruženju. Čak nekada nisam ni imao utisak da se smenjuju jutro, podne, veče.

    Ipak, ima dosta interesantnih stvari koje su unikatne u igri. Sviđa mi se vožnja starim kolima, ali je stvarno iritirajuće popravljanje istih na svakih 5 minuta, a o bekstvu u autu koji eksplodira posle 5 metaka pod neprijateljskom paljbom ne treba polemisati.

    To je ono što sam lično video, ostali utisci koje sam čuo od druga, koji je nastavio da igra, nisu bili baš oduševljavajući. Izgleda da je igra dosta teška i naporna, čak i za ljude koji imaju iskustva sa FPSom. Naravno, ukusi su različiti, ali mislim da je i ovakav komentar koristan.

    BTW, opis je odličan, jasan, sažet i precizan.
    Keep up the good work.

Затворено за коментаре.